Ahad, 18 Mac 2012

Liburan Bujang :KENANGA WHOLESALE CITY.

SUMBER  



Keletihan beb, seharian suntuk berjalan, masakan tidak berganjak keluar dari rumah pukul 0830pg -0130 pgi bru smpi jejak kaki dkt rumah dgn selamat!, kesan masih lagi berbekas pada lutut sukar utk bergerak. Realiti, sekian yg aku mencari apa yg tersenarai cukup berbaloi2 dgn hasil yg aku laburkan. Tempat ni adalah KENANGA WHOLESALE CITY,paling awesome utk borong sakan, beli belah dan tersangat murah, Tapi aku x beli belah satu apa pun dkt sini , baju2 lelaki agak kurang pilihan yg berkenan di hati, klu barangan perempuan mmg untunglah dtg sini, bertingkat2 tmpt ni kbykkan di monopoli brgan dan pakaian berkaitan perempuan sahaja. Klu berniaga online, atau borong mesti dtg sini..lubuk utk cari stok borong dgn harga yg berpatutan. Dalam mencari santapan bagi penuhkan tangki, mmg terdapat pelbagai jenis makanan, terbahagi kepada dua, makanan halal di tgkt 3A manakala tidak halal dkt tingkat 7. Tanpa berlengah kiteorg singgah lah dkt cafe ni, sekilas pandang je, terus tertarik dgn harga yg ditawarkan, paling penting kualiti makanan berpatutan.





Sekitar deko dalam cafe:



Santapan yg tersenarai dlm menu dan menjadi pilihan kami utk mencuba. Pakej yg ditawarkan seperti Nasi Lemak Special diberikan percuma Air Teh O Ais Limau.

Nasi Lemak Special
 

   Air Teh O Ais Limau


Nasi Putih

Kari Ayam

Kopi Ais

Nasi Goreng Pattaya

Air Cincau Ais

Nasi Rendang Daging

Tengah best borak2 ,tetiba datang tetamu cilik ni, dia ni tersgtlah cute dan pandai sgt2 wlpun dia x kenal kiteorg tpi dgn keyakinan, dia berani dtg dekat dgn kiteorg. Bila mak dia dtg ambil dia merengek taknak. Last mak dia tinggalkan dgn kiteorg, dia hanya duduk dan perhatikan kiteorg. Rasa aku mahu culik dan terus buat balik rumah je..hehehe








Lepas makan, harus meroyan sb perut dah terisi! Jadi tenaga baru berjaya dilahirkan. Perlu lah gunakan peluang snap gmbr dgn background yg meriah mcm ni. Mereka ni, tidak lokek dan malu2 dlm memberikan pose, mmg terbaik lah dieorg ni.






 Settle utk 2 destinasi, pertama berjaya hantar borang pengesahan utk dapatkan data thesis dkt Bukit Aman, kedua misi jengah KENANGA WHOSALE CITY  dilunaskan tanpa krompomi. Seterusnya, panjangkan langkah berikutnya dkt Plaza Lowyat, Sungai Wang, Time Square, Lot10, Pavillion. Sebab aku gigih nak cari barang yg aku nak, terpaksa juga kerahkan keringat wlpun hakikat rasa mahu tercabut kaki. Kereta park dkt Sungai Wang, malas nk tempuh sesak. Jadi sbgi habuan kenalah berjalan kaki dari satu tempat ke tempat lain. Akhirnya berbaloi, utk kesekian kali terima kasih pada mereka2 yg sudi keluar sesama. Rasanya ini mmg aktivit wajib setiap kali awal sem, sb x bz lagi jdi guna lah peluang ni kan. Setelas dapat apa yg dicari, terus tinggalkan jejak dkt situ, cepat2 kejar masa serbu Sunway Pyramid plak, cari lagi dan terus mencari keperluan yg dikehendaki. Complete utk perjalanan satu hari, pulang dgn hati yg berbunga diselang seli dgn fikiran melayang dgn bajet yg dilaburkan. Hisy mujurlah sem ni aku berbelanja langsung x sentuh duit pinjaman. Hasil berjimat2 setiap sem aku kumpul, itu yg berani aku belanja sakan..hahaha!

Bila dah byk guna keringat perlu dibalas dengan makanan utk menjana tenaga baru. Tanpa berlengah teruskan pencarian dengan memilih restoran MURNI, tempat biasa lepak. Harga mmg berbaloi2 dgn khidmat yg disediakan. 












Sekian utk kali ini :)

4 ulasan:

KyLe Al-Yamani berkata...

bestnyerrr

blog kecil berkata...

nice fic...

Lang Radzlan berkata...

terima kasih :)

Zaki Zaili berkata...

A bit outdated blog on kenanga mall food court. Food court located at level 7 served mostly halal food and a variety of stall to choose. Only one restaurant serving non halal food.

Updated 28 May 2016.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...