Rabu, 17 Disember 2014

Indah

Di meja makan: 
Dia : u ni lah, asyik u je yang bayar
Aku: lah, dah kenapa?
Dia: yelah, i bukan anak ikan u. I keja. I pun ada jugak duit.Biarlah i belanja u.
Aku: pulak.oh nak belanja ek?
Dia: benar, biar i belanja u.
Aku: klu mcm tu. Biar u belanja i untuk perkara lainlah
Dia: ok, tapi apa?
Aku: u belikan i klcc. Spesial untuk i! Blh?
Dia: uuuu nilah. Main2 byk!
Aku: hahahah, gurau jelah. Makan jelah, i bayar pun bukan harap apa2.
Dia: yelah. Ngada sangat! -Satu cubitan di peha hinggap!

Ahad, 14 Disember 2014

Mendua.

Sekian kali, masih ampuh tidak lelapkan mata. Angkara perkara itu. Terus bergelut dengan perasaan. Bukan untuk adili dia tentang itu. Hakikat empunya sendiri sering kali selingkuh. Berapa kali kata sayang pun tetap tidak berbekas pada hati. Tetap kabur pada rasa. Namun terjadi depan mata. Bikin gundah pada sangka. Mula terkesan pada hati. Cuba untuk leraikan sangsi, tapi tidak berdaya. Yakinlah wahai jiwa, segala itu hanya satu kebetulan. Pejamkanlah perlahan agar bisa lepaskan resah ini tanpa tercalit sebal. Agar esok masih setia, tenang tatap wajahnya tanpa erti prejudis lagi. 

Rabu, 3 Disember 2014

Mantan


Kita berduakan  manusia yang sudah dewasa
Bilang harus mendengar penjelasan dahulu tanpa menuduh
Mantan aku yang pergi dengan orang lain dengan alasan tidak bahagia bersama aku
Sekarang cuba kamu fikir.
Hanya orang bodoh yang mahu kembali kepada kebodohanya
Dan aku rasa aku belum cukup bodoh untuk  kembali ke dia dan meninggalkan masa depan aku iaitu KAMU.

Setelah Dirimu Aku Kenali

Bukan sekadar cerita lucu
Namun banyak hal yang sudah kita lewati
Termasuk cerita tentang aku
Dan juga tentang kamu
Masing-masing sudah kita ketahui
Namun dari semuanya itu
Aku tidak tahu kemana kita melangkah
Aku sendiri tidak pernah berfikir
Pendekatan perhubungan kita sejauh ini
Kenyamanan aku ketenangan hatiku
Saat bersama kamu
Kita mulai sudah melangkah
Tapi tidak tahu arah yang kita tuju
Jujur..
Masih ada keraguan dibenak aku kerana perbedaan ini
Untuk melanjutkan langkah kita
Agar jalan keluar meminta hanya kepada yang maha Satu.

Selasa, 2 Disember 2014

Rasa

Aku tidak pernah membuka hatiku untuk manusia yang cuba datang ke hidupku. Banyak ketakutan dari sebuah hubungan yang berakhir jadi rasa sakit
Dan ternyata sahaja aku tidak mahu berada ditahap itu. Namun kali ini berbeda . Dia datang memberi harapan dengan kenyamanan yang sudah ku rasakan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...