Sabtu, 23 Jun 2012

Ku Tak Pantas Di syurga-Dadali



Lirik
Sudah terlalu banyak dosa yang aku lakukan Tuhan...ampuni aku
Berlinang air mata bila ku sebut nama-Mu Tuhan...bergetar hatiku
Ku telah lama lupakan-Mu
                   Gelap hati, Gelap Jiwa, Gelapnya Hidupku
Ku tak pantas disyurga
Namun ku takut pada neraka
Aku hanya manusia
Penuh Dosa
Tuntunlah dan bimbinglah 
Dijalan Redha-Mu
Berikan aku kesempatan untuk menjadi yang lebih baik
Andaikan saja waktu, dapat ku putar kembali
Aku ..............ingin didekatiMu
Betapa pedih siksa yang telah 
Engkau janjikan Tuhan...Maafkanlah aku
                  Berikan kasih-Mu, Berikan CintaMu 




tiada lagi "disaat aku mencintaimu" tapi kali ini "ku tak pantas di syurga"
sesuai buat tatapan jiwa-jiwa kudus yang mencari kedamaian yang hakiki
dalam hiburan pun boleh berdakwah kalau kena situasi dan caranya...



GilerDurian

Durian punya penangan sesiapa sahaja mampu terdiam tidak terkata selepas menikmatinya. Itu bagi mereka yang "hantu durian", bagi aku dan seangkatan yang tidak "selera" dengan rasa durian mungkin tiada tinggalkan kesan. Ironiknya walaupun akan merasa kembang tekak bila menelan ulas durian tapi bila disogokan dengan tempoyak serta-merta akal memberi respon yang positif untuk adaptasi rasa durian dalam mulut. Selera semakin bertambah, tidak lagi "lugar' tekak! Pelik tapi itu kenyataan yang berlegar dalam sekilas nafsu aku!.Hahah

Semalam selepas berantakan membuat keputusan untuk menikmati rasa durian, ahli squad belas-belas teruja (sebahagian)menjamu durian. Habis rm50 sekali harung depan mata. Terbaik walaupun adakala durian yang dijamukan depan mata tidak datang dalam pakej yang kami mahukan tetapi masih boleh ditukar.Itu kelebihan kalau menikmati di gerai itu sendiri berbanding pulang makan dirumah.Terima kasih squad :)

Hujung-hujung ini rasakan pengisian perlu ditakluki bersama-sama kerana tidak berapa lama lagi akhirlah segala-galanya ..SEDIH YANG TERAMAT.Kenangan ini hanya akan jadi SEJARAH antara kita semua!





Selasa, 12 Jun 2012

Duit OH Duit..

Ini hasil yang aku dapat atas pelaburan yang aku jangkakan. Setahun lamanya aku kerahkan diri untuk disiplin menabung. Tabiat ini datang, dah bertahun lamanya sejak 2006. Kisah masa dekat asrama lagi, punca aku malas nak bawa duit syiling kerana terasa dompet atau poket berat dengan kerenah dan mengundang ketidakselesaan. Akhirnya aku putuskan untuk terus menabung, dari mula-mula sekadar suka-suka menjadi serius.Ingat lagi, tabung yang aku gunakan hanyalah cawan meggi yang tidak digunakan. Bila pindah ke rumah sewa, tabiat semakin menjadi-jadi. Kadang-kadang kalau beli barang pun aku tak kan bagi duit syiling, dan aku bagi duit kertas untuk membayar kerana aku nak baki dalam bentuk duit syiling..Hehe. Tapi sekarang aku terpaksa tukarkan juga duit syiling ni kerana aku dah nak pindah, tamatlah riwayat hidup aku dekat Shah Alam.Itu pun kalau takdir Tuhan tertulis yang aku akan tamat belajar dalam tempoh ini. Aku malas nak buat balik kampung kerana aku pasti, duit ini tak akan selamat..Hehe. Hakikat walaupun mengundang rasa sesal dan berat hati untuk laksanakan keputusan ini tapi aku perlu tunaikan juga!







Sabtu, 9 Jun 2012

Selamat Hari Lahir AIN


Petang semalam berkisah sebuah sambutan kecil-kecilan hari lahir seorang teman. Agenda yang terancang pada penghujung waktu akhirnya menjadi satu igauan indah untuk dikenang bersama. Simple tapi setiap apa yang berlangsung dalam durasi sejam lebih mampu pahat satu kenangan untuk dihayati seumur hidup. Bukan bajet menjadi keutamaan tapi setiap penghargaan dan ingatan kudus dari kawan-kawan mampu mengatasi segala emosi.



"Sekian tahun sudah kehadiranmu mempengaruhi orang-orang sekitarmu,
dan setiap perbuatanmu telah membentuk sifatmu,
dan setiap langkahmu telah membawamu mendekati atau menjauhi 
cita-citamu,dan kelak...
setiap tarikan nafasmu akan dimintai pertanggungjawabannya,
untuk menentukan tempatmu di alam yang abadi...
Selamat Ulang Tahun
Semoga langkah-langkahmu semakin matang
dan selalu membawamu ke arah yang lebih baik.
 Selamat Hari Lahir"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...