Rabu, 28 September 2011

DB;Bihun Goereng



Hari ini ada masa panjang yang terluang..
jadi menghargai detik2 yang terhidang
peruntukkan sebaik yang mungkin
sebenarnya malas sgt nak turun bwh setelah berjaya menginap di atas
itulah resmi kehidupan sehari2an aku..bila dah ada dlm rumah
malas giler nak turun ke bawah..lau guna lif orite je
tapi perlu memanjat tangga.itu letih sgt2..perlu fikir masak2 sblum mencabar kemampuan diri
jadi masak je lah apa yang adakan
sekadar alas perut..aku akui aku bukanlah pandai sgt
lau yang simple2 itu bolehlah..lau yg rumit2 erm..aku angkt tgn tanda mengalah
masih lagi kekurangan ilmu dan dlm proses pembelajaran
aku up dlm blog nie pun..suka2 je..x de nak melawan blog sape2
mahupun kecoh2 bagai..suka baca,lihat dan lau x suka pejamkan mata
terpulanglah pada sesiapa yang nak cuba..
x cuba pun lagi ok..hahaha















Jumaat, 23 September 2011

MyBuddy.


lama sudah tidak liburan sama2..kebetulan ada masa terluang
masing2 cuba tinggalkan seketika masalah dunia bljr
cuba cari ketenangan wlpun hakikat jiwa tetap kacau
tapi cuba sembunyikan di belakang..
dah berjuta2 kali kot singgah di ikea
bukan mahu membeli belah sangat
tapi sekadar singgah dan makan meatball
itu je keutamaan seandainya terniat lepak2 kt ikea
nikmatilah beberapa keping gambar..


























Dah puas merayap dkt Ikea..singgah jap sunway pyramid
saje mencari keperluan yang tidak pernah cukup
tapi alhamdulilah masih lagi boleh lari dari segala pembaziran nafsu 
yang dapat dikawal dengan sempurna
ikutkan hati dan nafsu ingin borong segala menda yang terlintas di mata
tapi apa kan daya..kadang2 perlu selitkan bajet dalam setiap keputusan
agar nanti tidak menyesal dikemudian hari
kerana perjalanan masih terlalu jauh dan apa2 sahaja boleh mendatang menguji.
perlukan sedikit simpanan utk mengatasi agar tidak terlalu bergantung pada org lain

Selepas berhempas pulas tawaf satu mall
alasan perut memberi signal supaya perlu disumbat sesuatu memanggil
akhirnya ambil keputusan cari makanan sebagai habuan utk sang perut
diskusi bersama2 akhirnya matikan muktamad
pilih Restoran Murni..
sebab sebelum2 ni mmg tak pernah singgah
hanya dengar sahaja kehebatan yang dicerita dari mulut ke mulut
tergerak hati mahu mencuba..
dah mencuba..akhirnya mmg akui kehebatan yang diperkatakan sebelum2 ni






















dah siap segala2nya
kembali pulang ke rumah masing2
wlpun letih,kenyang berganda2..tapi tetap seronok
sementara terluang dan diberi ruang
gunalah sebaik2nya...hehe



















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...