Khamis, 2 Jun 2011

Menentang Perjodohan

pjmn dgn google je..aku x tersampai hati nak snap kad dia..utk paparkan dlm nie
malas nk sekejam itu...



erm gasak mod tetibe leh jadi melankolik abis..baru settle teman bos@"aaron aziz"terlebih bajet(selalu berkata muka dia ada iras2 aaron aziz asli..sekali imbas jelah..dua kali tgk jauh bebenor)makan..maklumlah org duda..bini x de,nk makan luar aku sendiri kena temankan..diluar waktu kawalan kerja pun kena keja extra..x pergi kang..esok pagi2.. ada je menda cri salah aku ...abis spoil mod aku nak keja..makan je pun..duit x kuar sesen..dia belanja..


balik umah,mak bagi sekeping kad..terlupa nk bgi pagi tadi..sebab blik umh je..tgk umh lengang abis..sume makhluk hilang..tinggal terkontang kanting aku sekor2..bukak2 je tgk ada kad kawen..giler sapa plak nk kawen..nampak gaya dtg dri org jauh..excited berbau cemas..erm dah agak..lau jauh2 nie mesti ex-gurl..dah nak kawen dia..senangnya dia mencari pengganti..dulu bermati2an berapi menafikan dan lemparkan tuduhan yg aku ni giler pompuan,kaki betina ..mcm2 lemparkan kata keji ,prejudis dgn kwn2 pompuan aku..tpi alih2 dia yg kawen dulu..ada pengganti..aku jugak yang masih trauma..masih berbekas segala kekhilafan lalu,masih teruskan hidup tanpa berteman..bukan tidak berusaha utk mencari, tapi sakit lama masih berbaki..biarkan sembuh tanpa kesan baru buka lembaran lain..


erm kekadang btol kata org..lelaki nie lau kecewa susah nak tunjuk dkt org,malah lau boleh tinggalkan jejak bertahun2 nak hapuskan kesan..tapi lau jenis boya darat..aku tak pasti..mgkin skjp je..sebab jenis yg takde perasaan mmg senang silih berganti..tpi jenis yg setia,susah giler kot nak buang segala kenangan,prasangka malah perasaan bertahun bersemi dlm hati.. Mencari pengganti bukan semudah yg disangka..sebab susah utk ketemui kesamaan dalam pihak yg baru..Malah mungkin makan bertahun2 untuk ciptakan kisah baru


Apa yg boleh aku katakan,terima kasih jelah..masih igt dan sudi menjemut..tetapi atas faktor kekalutan jiwa dan keserakahan nafsu amarah yang berkuasa dalam jiwa..aku mintak maaf,tidak sama sekali untuk hadirkan diri..cukuplah ku utuskan sekalung doa semoga dikau bahagia bersama pilihan terbaru mu..itu kira dah yg terbaik..aku tak pasti apa niat kau sebenarnya layangkan sekeping kad yg berada dalam genggaman tgn ku ni..adakah motifnya mahukan aku merana dan cipta kebanggaan buat kamu kerana membuatkan aku berdengus cemburu ataupun sekadar rapatkan silaturahim bagi membuka lembaran baru. Tiada jawapn..
Sudah2lah,aku disini berjaya lupakan kamu,cuba berjalan sendiri,bangkit dari kegagalan lalu..setelah berjaya kau datang bawa perkhabaran ini..remuk redam kembali,punah segala harapan nyata..kekesalan bersarang kembali,segala2nya hancur..gila sekejap je leh musnah sedangkan membinanya memakan masa bertahun2


Seorang lelaki berhak mendapatkan keadilan yg sering dilemparkan bahawa lelaki terlalu kejam bila terjadi sesuatu perpisahan, sedangkan perpisahan itu berpunca dari sebelah pihak lain. Tohmahan demi tohmahan,kejian bertali arus menguasai perjalanan hidup ini..kamu begitu mudah mendapat simpati dari sesiapa yg mengetahui kisah kita..sedangkan aku merana hidup sehingga aku fobia dgn cinta..Letih untuk aku menafikan sebuah kebenaran,akhirnya Tuhan tunjuk..siapa bersalah dan siapa benar..hadirnya jodoh mu terlebih dahulu dari ku membuktikan bahawa aku masih mapu bertahan dari dihurungi mana2 cinta berbanding dgn kamu....sekian


sebelum bla dari entri nie..meh sama2 layan 2 lagu yang temani malam ku kini..jiwa jap

menentang perjodohan-ferhad najib



mahligaimu dari airmataku-lestari

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...