Jumaat, 20 Mei 2011

Rapuh..








Bila alunan bait2 indah ini berlagu dalam sepi..hati aku sedih,kecewa dengan tuntuan diri gagal memenuhi setiap tanggungjawab aku sebagai hambaNya. Setelah kian kali jasad bernyawa hampir suku abad bernafas dibumiNya,aku seringkali tergelincir melaksankan komitmen kepadaNya. Terlalu menurut perintah diri yang terlalu bertuhankan nafsu akhirnya aku menggadai setiap peluang itu ke arah yang tidak seharusnya.


Ya Allah..
Ampunkan setiap kesilapan dan keaiban aku selama ini. Aku cuba menjadi dan bertahan pada lingkaran hidup mencari kesempurnaan,namun aku tewas dengan bayang2 diri sendiri,Maafkanlah bila hatiku tidak sempurna mencintaiMu.


Ya Allah berikanlah peluang pada hambaMu ini untuk memperbaiki setiap kekhilafan terdahulu,memperbetulkan setiap kedangkalan jiwa,merubah perindian hidup yang terlalu mengikut kata hati, sesungguhnya diriMu adalah benar dalam setiap perintahMu.


Ya Allah
Meski ku rapuh dalam setiap langkah hidupku,kadang tidak setia kepadaMu,namun dalam jiwa hanyalah padaMu. Berikanlah aku petunjukMu agar aku diberikan restuMu untuk ku kembali kepadaMu,bertuhankan kebenaranMu dan bernafas pada garisan rahmatMu..Sesungguhnya segala yang bermula dariMu pasti akan berakhir kepadaMu


Amin

2 ulasan:

aniz berkata...

amin.....

p/s: keep posting insyaallah i'll keep reading...=D

Lang Abdullah berkata...

terima kasih byk2 kerana sudi membaca dan memberi sokongan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...