Iklan

Ahad, 18 Disember 2011

Ruang-Ruang Hidup

Inilah Ruang Kerah Idea Utk Siapkan Assigment...

Erm hampir ke penghujung 2011..
genap 2 tahun aku bermastautin(sewa) dalam segenap ruang yang banyak berjaya
sentiasa temani liku2 perasaan yang hempas hidup
terlalu banyak kenangan tercipta dalam cuba membiasakan kehidupan di sini
ruang ini lah yang sentiasa menemani perjalanan kisah hidup yang aku ciptakan
sepanjang menjadi anak perantau (pelajar) di bumi orang
walaupun pada hakikat aku berasa terlalu sunyi..menghadapai hari2 yang mendatang
kadang2 aku hanya mampu berimiginasi beralas bantal memandang pada sebujur kaku dinding
mengharap ada tindak balas ulas2 bicara darinya namun realiti ia tetap kaku
sekaku jiwa yang tak bisa lari dari dihindari masalah..itu lah hidup..kenyataan tetap perlu ditempuhi
ruang yang mencetus berjuta-juta idea untuk aku siapkan pelbagai tugasan,pelbagai mimpi, aneka peristiwa
entahlah mampukah aku tinggalkan segenap ruang ini..sedangkan ia adalah tempat terbaik
aku dambakan segala2 pelusuk perasan yang tidak pernah berhenti..
aku perlu belajar untuk terima hakikat yang suatu hari nanti aku akan tinggalkan ia juga..
tercatat dalam genap perjalanan hidup bahawasanya ia pernah aku singgah!!




standby awl2 air..malas keluar bilik semata2 minum air itu tujuan bekal stok air byk2 dlm bilik

Bahan Bacaan Yang Menjadi Santapan Aku Setiap Bulan..Penagih Tegar,



dari awal tahun 2011 bermula dengan 1balang..kini sudah berjaya memiliki 2 balang penuh

Hanya ini yang termampu sbgi student..oklah beri hiburan kala bosan sgt2 mls lepak kt ruang tamu..lepak2 tgk tv smbil baring2 ats katil dlm bilik
inilah tempat beradu..simple je kan..hehe tempat lepas lelah ,tempat berangan paling best,

2 ulasan:

melakaplanter berkata...

Salam En. Lang,

Terima kasih melawat blog Melakasurveyor. Mengenai pertanyaan penggunaan GPS yang saudara post kepada saya.

Memang penggunaan GPS banyak digunakan dalam kerja kejuruteraan sebab menjimat masa dan mudah dikendali. Sekiranya saudara dah mahir guna GPS, tak ingin saudara nak sentuh total station. Ini berlaku kepada staff saya. Semua tak nak guna total station lagi. Akan tetapi, penggunaan total station masih mempunyai "kepentingan" dimana kawasan yang dilindungi seperti dalam semak atau bawah pokok, penggunaan gps susah hendak dipakai.

Pada masa ini, penggunaan GPS juga diguna dalam kerja kadastral.

Saudara seorang surveyor? Atau profesional photographer?

belog lang berkata...

wksmlm :
terima kasih en atas pendapat en...saya begitu hargai ..atas pertolongan en bagi menjelaskan dengan lebih lanjut tentang kemusykilan dalam pertanyaan saya..

sebelum ini saya adalah surveyor dan akui mmg menggunakan GPS dalam kerja2 pilling laut..itu dahulu tpi kini sy berada tahun akhir dalam usaha mengahabiskan pengajian di peringkat ijazah..saya bertanya utk mendapatkan pengetahuan yang lebih mendalam..tentang penggunaan GPS dalam kerja ukur...kerana setiap apa yang digunakan itu mesti ada pro dan kontra..jadi utk tambahkan lagi ilmu yg tidak seberapa ini..saya rasa perlu rujuk dan bertanya kepada mereka yang lebih pengalaman.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...