Iklan

Isnin, 22 September 2014

Adilkah?


Tatkala kau berusaha siang malam
Tanpa henti jemu persiapkan diri
Akhirnya.. Tiba hari kejadian
Kau paling bersemangat
Menghadirkan diri seawal pagi
Segala ilmu rapi tersusun dalam benak
Menunggu detik untuk kau bentangkan
Segala pertanyaan pasti akan terjawap
Yea. Aku buktikan dengan segala kudrat
Tanpa mengalah walaupun sesaat
Segala soalan aku bahaskan dengan penuh cermat
Berhati-hati tapi berfakta
Setelah lama penantian keputusan
Akhirnya rezeki tidak berpihak
Aku kecewa berpanjangan
Cuba memujuk untuk terima kenyataan
Tapi aku manusia biasa
Adakala dalam semangat
Lelah dengan hasutan emosi
Terbawa-bawa dalam setiap hela nafas
Cuba lagi bertahan
Tapi rapuh dimamah kata-kata
Bangkit dari larut dengan perasaan
Duka jua yang setia menanti
Perkhabaran itu sebenarnya menyakitkan
Walaupun ku ukirkan sebuah senyum
Petanda jiwa aku kuat
Ku luahkan disini
Agar berat amarah ini
Bisa berlalu perlahan tinggalkan
Aku disini
Dalam kembara memburu rezeki
Di tengah laut dalam. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...