Iklan

Sabtu, 17 September 2011

Dapur Bujang: Cekodok...


erm dah x taw nak post apa
try jelah menda alah nie...kebetulan dah bertahun tak  buat
ari ni,ditinggalkan keseorang dkt rumah
terpaksalah selongkar habis dapur
last2 jumpa jugak segala rencah yang perlu digabungkan
utk menghasilkan "cekodok"
entah dah sebati dgn aku mmg dipanggil cekodok
tmpt lain aku tak pasti..mungkin rupa yg sama tpi panggilan berbeza
x kesah apa pun..jnji sedap ditelan
pling penting kenyang di perut..
konpem2 org x kan berbunyi soal rupa..
terlahir ikut kepakaran tangan yang mengadun dan yang membentuknya..
sah2 lepas nie kena bahan lagi dengan mereka
x pelah..aku terima andai ini natijahnya
hahahaah!!

Cara2nya: Begitu mudah sahaja..mcm main masak2 je..
Bahan Utamanya Mestilah Tepung Gandum..


Campakan Bawang Besar,Ikan Bilis Dan Sedikit Garam Ikut Selera Masing2..

Apa Lagi..Gaulkan Sebati..

Masukkan Sedikit Serbuk Kunyit..Bagi Nampak Meriah Kekuning2an..haHaHa



Gaulkan Sehingga Sebati Dan Masukkan Air Pada Tahap Yang Betul

Jangan Lebih Masukkan Air, Nanti Adunan Cair..Ikut Sukatan Yang Betul..

Lebih Kurang Macam Ni..Kira Dah Ok

Masukkan Daun Bawang Seelok2nya Tapi Blh Ganti Dengan Daun Sup


Gaulkan Dan Siap Utk Digoreng...



Inilah Hasilnya...Hehe
erm boleh dihidangkan utk santapan wktu petang
lebih nikmat diketika hujan berderai
disulami dengan air kopi panas..pergh mahu terangkat abis segala deria rasa
sori gamba mmg cacar merba
aku buat aku yang snap
mmglah jenis syok sendiri..hahaha
nak suruh org lain tlg..maklumlah ..tiada sesiapa yg ada
lagipun kang aku mmg jenis buat kerja x suka ada org tgk
nti berterabur stap
gelabah sakan..parkinson habis..itu sebab aku lebih tenang aman dan damai
lau sorang je yang kerjakan..hahaha
selamatlah memcuba wlpun resipi nie sempoi je..hehe



1 ulasan:

Edy Ramanov berkata...

sedapnya. edy dh follow kt sini. jgn lupa singgah ke blog edy ya, tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...