Isnin, 15 Ogos 2011

Dapur Bujang..



Lama aku tak update blog ni
berhabuk habis kot..silap2 leh bersarang labah2
bukan apa..masa x mengizinkan sgt...bz sket dgn bisnes
oklah..entry pertama di bulan ogos..aku post
masak2..menda nie saje2 je...aku bkn pro sgt..
tpi leh lah masak2..lau sekadar nk alas perut 
rasa mengenyangkan..besalah org bujang
apa da hal sgt...rupa x menjadi keutamaan
asalkan rasa menggamit perut yg sedang kelaparan...
lgipun,dgn takde mood..tetiba ank buah teringin sgt
dia nk berbuka dgn sotong celup tepung....nk mkn dgn nasi..
kesian..sb dh janji tempoh hari..aku redah je lah
tanpa byk persediaan..amik je apa yg ada dkt dapur...layan!!hahah

ada lah sket gmbr2...yg smpt aku snap..dah kul 6.30
hmpir2 wktu berbuka nk jengah masuk
mujur ada stok stg dlm peti..takdalah aku kelam kbut sgt

baru dinyah bekukan



baru siap dipotong





tepung yang digaul bersama2 serbuk lada



telur yang telah dipukul


siap digaul bersama2 tepung



baru siap ditoskan




sempoi je...letak dlm bekas berlapik surat khabar.
aku malas nk mencari2 bekas cantik bagai
oklah..jnji yg penting..habis licin dibaham olehnya dan sekalian
isi manusia lain..
hahahahaha..!!!
itu paling puas..bila kita masak...berbaloi2 habisnya..



Klu nak lagi sedap,lepas ditoskan ni..panaskan kuali
masukkan buttercup...bgi cair.
pas tu masukan bwg putih yang ditumbuk
kacaukan sehingga sebati dan smpi bau bwg tu..
angkat dan taburkan ats sotong yg telah digoreng tadi....
tapi ank buah aku x nak yg itu..dia nk yg ini
sebab mahu mkn dgn nasi..jadi yg ni jelah aku tunjuk...
simple je...mmg sesuai lah lau utk org lelaki dan bujang mcm aku
senang je..x yah fikir2...
sesiapa shja leh masak..mahu atau tak je..















2 ulasan:

CintaZulaikha berkata...

pkai tepung kfc ke tuh??

Lang Abdullah berkata...

yup2..cara yg pling cepat dan mudah..heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...